Kriisiviestintäseminaari 2015

Home  >>  Kriisiviestintäseminaari 2015

Kriisiviestintäseminaari

KOHUN KESKIPISTEESSÄ

AIKA: Keskiviikkona 23.9.2015 kello 9–12.
PAIKKA: Hotelli Marski, Mannerheimintie 10, Helsinki.
HINTA: 295 eur + alv 24 %.
Seuraa Twitterissä: #kriisi2015

Miten selviän mediakohusta?
Kuinka varaudun kriiseihin?
Mitä tehdä, kun on tilanne päällä?
Onko sosiaalinen media uhka vai mahdollisuus?

Tilaisuus on tarkoitettu organisaatioiden johdolle, viestinnästä ja markkinoinnista vastaaville sekä julkisuudessa työnsä puolesta toimiville henkilöille.

 

OHJELMA (päivittyy, kun nimet varmistuvat):

Klo

9.00 Tervetuloa – sananen skandaaleista

9.10 Some-kriisien hallinnan ABC
Viestintätoimisto Luotsin perustajaosakas ja viestinnän asiantuntija Pasi Kivioja analysoi työkseen sosiaalisen median ilmiöitä. Some-kriisi lähtee usein liikkeelle lillukanvarresta. Mitä pitää tehdä, kun somessa on täysi rähinä päällä?

9.50 Muista ainakin nämä yrityksen kriisiviestinnässä
HSL:n viestintäjohtaja Mari Flink vastaa työssään yli miljoonan matkustajan palautteeseen. Palveluorganisaationa HSL on jatkuvassa kriisiviestintävalmiudessa.

10.00 Mitä kriisit ja kohut opettivat?
Tragedia saunakisoissa. Ossi Arvela oli Heinolan saunakisojen kilpailujohtaja, kun pahin mahdollinen tragedia tapahtui: venäläinen kilpailija kuoli ja suomalainen kilpailija kiidätettiin kriittisessä tilassa sairaalaan. Arvela kertoo, miten selvisi kriisiviestinnästä, kun kansainvälinen media pommitti yötä päivää.

Mediaoperaatio Miss Suomi -kisan kulisseissa. Miss Suomi Pia Pakarinen luopui kruunustaan dramaattisesti suorassa tv-lähetyksessä syksyllä 2011. PR-konkari Wille Wilenius paljastaa, miten Pakarisen lähipiiri oli suunnitellut kohutempauksen ja mitä kriisiviestinnässä sen jälkeen tapahtui.

Näin selviät mediapaineessa. Postin viestinnästä vastaava johtaja Timo Anttila tietää, miten mediapaine luodaan ja miltä sen kohteena oleminen tuntuu. Esimerkiksi yt-neuvotteluista kertominen voi muuttua kriisiviestinnäksi, jos valmisteluja ja yt-tiedottamista ei ole tehty hyvin. Anttila on aiemmin työskennellyt Danske Bank Suomen viestintäjohtajana, Ilta-Sanomien politiikan toimituksen esimiehenä, Iltalehden uutispäällikkönä ja Turun Sanomien ulkomaantoimittajana.

11.10 Paneelikeskustelu: Miten kohusta selviää hengissä?
Osallistujat: MTV:n toimittaja Salla Vuorikoski, liikemies Arto Merisalo, päätoimittaja Matias Turkkila.

sv_tinyMiten media toimii kriisitilanteissa?
MTV:n toimittaja ja Tutkivan journalismin yhdistystä aiemmin luotsannut Salla Vuorikoski on ollut paljastamassa ja uutisoimassa monia yhteiskunnallisia kohuja ja skandaaleita.
Kohun keskipisteeseen joutuneet toistavat usein samoja virheitä.
Nyt Vuorikoski paljastaa, mitä ne ovat.

am_tinyMiten kohusta selviää ja voiko mainetta paikata?
Arto Merisalo nousi koko kansan kohuliikemieheksi vaalirahoitusskandaalin yhteydessä.
Talousrikoksista vankilatuomion istuneella Merisalolla on yhä tiiviit yhteydet huippupoliitikkoihin, yritysjohtajiin ja toimittajiin.

 

mt_tinyMiten valmistautua buuaavan yleisön eteen ja vaikeaan esiintymistilanteeseen?
Perussuomalaisten Suomen Uutiset -lehden päätoimittaja Matias Turkkila on seurannut monia politiikan kohuja vierestä.
Hän joutui itsekin kohun keskipisteeseen puhuessaan 15 000 mielenosoittajan edessä Helsingissä viime heinäkuussa.

 

12.00–12.05 Loppuyhteenveto

Tilaisuuden juontaa viestinnän asiantuntija Pasi Kivioja.

 

VARAA PAIKKASI TÄSTÄ

Saat lomakkeen lähetettyäsi laskun Viestintätoimisto Luotsi Oy:ltä. Maksuaikaa on 7 päivää. Vahvistamme ilmoittautumisesi, kun maksu on tullut tilille.

Maksetun osallistumisen peruuttaminen: Osallistumisen voi perua ja saada rahat täysimääräisesti takaisin viikkoa ennen tilaisuutta (16.9. mennessä). Tätä myöhemmin mutta ennen seminaarin alkua tehdyistä kirjallisista peruutuksista hyvitämme takaisin puolet osallistumismaksusta.

Nimi*

Puhelinnumero*

Sähköposti*

Ammatillinen asema*

Yritys*

Yrityksen y-tunnus

Haluan laskun
 postitse sähköpostilla verkkolaskuna

Laskutusosoite*

*) Pakollinen kenttä

VIESTINNÄN ASIANTUNTIJAMME

Luotsin asiantuntijoita yhdistää pitkä ja monipuolinen kokemus viestinnästä. Lisäksi käytössäsi on laaja verkostomme sisällön ja tekniikan osaajia.

HOME
Haussa uusi osakas VIESTINNÄN RAUTAINEN AMMATTILAINEN

Etsimme uutta osakasta, jolla on aiempaa yrittäjäkokemusta ja myyntihenkinen asenne. Hän tuo mukanaan omat asiakkaansa, ja tavoitteena on löytää ja kehittää yhdessä uusia asiakkuuksia. Mediataustasta on etua, mutta olennaista on suuntautuminen yritys- ja yhteisöviestintään. Kasvava yrityksemme tarjoaa yrittäjäosakkaalle joustavan ja itsenäisen työskentelymallin, pienen työyhteisön ja vertaistuen edut sekä synergiahyödyt hynttyiden yhteenlyömisestä. Lue lisää klikkaamalla alla olevaa Facebook-linkkiä.

HOME
Pasi Kivioja IDEOITA, MEDIASUHTEITA JA SOMEA

Tämä ideanikkari ja some-ekspertti saa yrityksesi loistamaan mediassa. Pasilla on mediatausta Ilta-Sanomien ja Aamulehden toimittajana, mediatutkijana ja aikakauslehtiin kirjoittavana freelancerina. Lukijat tuntevat hänet Suomen Kuvalehden ja MB-lehden kolumneista sekä SK:n Mediaansekaantuja-blogista. Ennen Luotsia hän oppi tuntemaan median avainhenkilöt Sanomalehtien Liiton viestintäjohtajana. Hän on median etiikkaa valvovan Julkisen sanan neuvoston jäsen. Koulutukseltaan hän on yhteiskuntatieteiden maisteri.

HOME
Otto Aalto HYVÄ MUOTO JALOSTAA VIESTIN TIMANTIKSI

Otolla on vankka media- ja viestintäalan tausta yrittäjänä sekä toimittajana kahdenkymmenen vuoden ajalta. Sinä aikana hän on työskennellyt muun muassa kahdeksan vuotta MikroBitin päätoimittajana ja useita vuosia omassa yrityksessään. Hän tuntee kohderyhmät, hienosäätää sisältöjä ja hallitsee niin pieniä kuin suuriakin projekteja. Hänen erikoisalaansa on asiakkaiden viestinnän organisointi ja sisällöntuotanto. Koulutukseltaan Otto on kulttuuriantropologi ja MBA.