Asiakaslehdet ja -julkaisut

Home  >>  Palvelumme  >>  Asiakaslehdet ja -julkaisut

Asiakaslehti on suosittu tapa jakaa tietoa ja sitouttaa omaa asiakaskuntaa. Asiakaslehtiin suhtaudutaan myönteisesti ja ne koetaan hyödyllisiksi. Asiakaslehti voi olla paperinen tai sähköinen julkaisu tai siitä voi olla saatavilla eri versiot eri alustoille. Yritykset ovat havainneet asiakaslehdet erottautumistekijöiksi, ja monille järjestöille jäsenlehti on tärkein viestintäväline jäsenistön suuntaan.

Asiakaslehti on osa monikanavaista viestintää. Asiakaslehdellä ei kannata korvata muuta viestintää, vaan se on lisäkanava viestinnän kokonaisuuteen. Asiakaslehti onkin parhaimmillaan aidointa viestintää oman toiminnan syvempien arvojen välittäjänä.

Asiakas- ja sidosryhmäjulkaisuja voidaan tehdä monella tapaa. Me toteutamme julkaisusi joustavasti – avaimet käteen tai kevyempänä ratkaisuna. Asiakaslehden tekeminen hyvän kumppanin kanssa on parhaimmillaan, kun asiakkaan asiantuntemus ja kontaktit ja Luotsin julkaisuosaaminen toimivat yhteistyössä. Se on samalla kustannustehokkain tapa toteuttaa julkaisu.

Olemme luoneet uusia julkaisuja, tuoreuttaneet vanhoja ja toteuttaneet kaikkia näitä eri medioissa. Luotsilta ja sen yhteistyökumppaneilta löytyy kaikki tarvittava toimituksellinen osaaminen oli kyse sitten graafisesta suunnittelusta, artikkelien kirjoittamisesta, valo- ja videokuvaamisesta tai monikanavaisen julkaisun toteutuksesta.

Julkaisusi voidaan myös toteuttaa vuokrapäätoimittajaperiaatteella, kuten teemme esimerkiksi Automaatioväylä-lehteä. Vuokrapäätoimittaja huolehtii julkaisusi toimituksellisesta linjasta ja tekstien editoinnista sekä materiaalin tilaamisesta ja/tai luomisesta sopimuksen mukaisesti. Tämä tapa tehdä julkaisua on monesti kustannustehokkain, jos tilaajalla on hyvät valmiudet osallistua sisällön suunnitteluun ja toteutukseen joko itse tai sidosryhmien avulla

VIESTINNÄN ASIANTUNTIJAMME

Luotsin asiantuntijoita yhdistää pitkä ja monipuolinen kokemus viestinnästä. Lisäksi käytössäsi on laaja verkostomme sisällön ja tekniikan osaajia.

HOME
Pasi Kivioja IDEOITA, MEDIASUHTEITA JA SOMEA

Tämä ideanikkari ja some-ekspertti saa yrityksesi loistamaan mediassa. Pasilla on mediatausta Ilta-Sanomien ja Aamulehden toimittajana, mediatutkijana ja aikakauslehtiin kirjoittavana freelancerina. Lukijat tuntevat hänet Suomen Kuvalehden ja MB-lehden kolumneista sekä SK:n Mediaansekaantuja-blogista. Ennen Luotsia hän oppi tuntemaan median avainhenkilöt Sanomalehtien Liiton viestintäjohtajana. Hän on median etiikkaa valvovan Julkisen sanan neuvoston jäsen. Koulutukseltaan hän on yhteiskuntatieteiden maisteri.

HOME
Otto Aalto HYVÄ MUOTO JALOSTAA VIESTIN TIMANTIKSI

Otolla on vankka media- ja viestintäalan tausta yrittäjänä sekä toimittajana kahdenkymmenen vuoden ajalta. Sinä aikana hän on työskennellyt muun muassa kahdeksan vuotta MikroBitin päätoimittajana ja useita vuosia omassa yrityksessään. Hän tuntee kohderyhmät, hienosäätää sisältöjä ja hallitsee niin pieniä kuin suuriakin projekteja. Hänen erikoisalaansa on asiakkaiden viestinnän organisointi ja sisällöntuotanto. Koulutukseltaan Otto on kulttuuriantropologi ja MBA.