Mediasuhteet

Home  >>  Palvelumme  >>  Mediasuhteet


Kuinka mediaa lähestytään? Miten se toimii? Millainen viesti kiinnostaa mediaa? Luotsin perustajilla on yhteensä vuosikymmenten kokemus mediassa työskentelyssä. Autamme sinua ja yritystäsi toimimaan median kanssa, oli kyse sitten viestien viilaamisesta, kontaktien hakemisesta tai esiintymisvalmennuksesta.  

VIESTINNÄN AIVORIIHI

Viestinnällisessä workshopissa Luotsi ja asiakas ideoivat toimia, jotka tehostavat asiakkaan viestin läpimenoa mediassa ja kohderyhmien keskuudessa. Viestinnällisen aivoriihen tarkoituksena on kirkastaa käsitystä viestinnän mahdollisuuksista ja synnyttää uusia ideoita, jotka parantavat yrityksen tunnettuutta ja näkyvyyttä mediassa.

Olemme järjestäneet aivoriihen muun muassa Bisnode Finland Oy:n, Mepco Oy:n, Eurolaite Oy:n ja Remes & Packart Oy:n henkilökunnan kanssa. Tuloksena on syntynyt muun muassa some-kampanjoita, tiedotteita, www-sivujen kehitysprojekteja ja juttuaiheita medioille.

Workshopin kesto: 2-3 tuntia
Hinta: Alkaen 1 500 € + alv 24%

 

TIEDOTTEET JA LEHDISTÖTILAISUUDET

Teemme tiedotteen, joka taatusti huomataan. Toimittajataustaisina viestinnän ammattilaisina osaamme tiivistää asiasi mediaa houkuttelevalla tavalla. Esimerkiksi Mepco Oy, Tuntematon sotilas -elokuvan tuotantoyhtiö ja Journalistirock-kilpailu ovat saaneet viestinstä läpi mediaan meidän avullamme.

Käytämme tiedotteiden lähetyksessä STT:n erinomaisia palveluita. STT:n uutispalvelujakelun avulla tiedote välitetään STT:n media-asiakkaille uutisten mukana, mikä on merkittävä etu kilpaileviin tiedotejakelupalveluihin nähden. Kohdennetun tiedotejakelun toimittajalistat ovat aina ajan tasalla. Tiedotteen huomioarvo on korkea, ja toimittaja pääsee työstämään tiedotetta suoraan omassa toimitusjärjestelmässään.

Viestien perillemenoa voimme tehostaa järjestämällä lehdistötilaisuuden tai tukemalla tiedotetta sosiaalisen median näkyvyydellä. Esimerkiksi Mepcolle tekemäämme rekrytoinneista kertovaa tiedotetta tuettiin ideoimallamme löytöpalkkiokampanjalla sosiaalisessa mediassa. Pienelläkin panoksella voi saada paljon aikaan: Tämä tiedotteemme pyöri 56 euron maksettuna päivityksenä Facebookissa muutaman päivän ja tavoitti 21000 ihmistä, joista 16 prosenttia klikkasi julkaisua.

Hinta: Tiedotteet alkaen 950 €  + alv 24% sisältäen jakelun. Lehdistötilaisuudet ja some-kampanjat sopimuksen mukaan. Pyydä tarjous!

 

MEDIAVALMENNUS

Mediavalmennus on suunnattu toimittajien kanssa tekemisissä oleville yritysten vastuuhenkilöille, joilla on jonkin verran tai ei ollenkaan mediakokemusta.  Erittäin vaativiin tv-esiintymisiin tarjoamme mediavalmennusta yhteistyökumppanimme kokeneen tv-esiintyjän kanssa. Kerromme muun muassa, kuinka kohtaat median ja mitkä ovat haastateltavan oikeudet.

Valmennuksen kesto: Kahden tunnin tiivis luento, puoli päivää tai koko päivän workshop.

Lue lisää mediavalmennuksesta ja pyydä tarjous!




VIESTINNÄN ASIANTUNTIJAMME

Luotsin asiantuntijoita yhdistää pitkä ja monipuolinen kokemus viestinnästä. Lisäksi käytössäsi on laaja verkostomme sisällön ja tekniikan osaajia.

HOME
Haussa uusi osakas VIESTINNÄN RAUTAINEN AMMATTILAINEN

Etsimme uutta osakasta, jolla on aiempaa yrittäjäkokemusta ja myyntihenkinen asenne. Hän tuo mukanaan omat asiakkaansa, ja tavoitteena on löytää ja kehittää yhdessä uusia asiakkuuksia. Mediataustasta on etua, mutta olennaista on suuntautuminen yritys- ja yhteisöviestintään. Kasvava yrityksemme tarjoaa yrittäjäosakkaalle joustavan ja itsenäisen työskentelymallin, pienen työyhteisön ja vertaistuen edut sekä synergiahyödyt hynttyiden yhteenlyömisestä. Lue lisää klikkaamalla alla olevaa Facebook-linkkiä.

HOME
Pasi Kivioja IDEOITA, MEDIASUHTEITA JA SOMEA

Tämä ideanikkari ja some-ekspertti saa yrityksesi loistamaan mediassa. Pasilla on mediatausta Ilta-Sanomien ja Aamulehden toimittajana, mediatutkijana ja aikakauslehtiin kirjoittavana freelancerina. Lukijat tuntevat hänet Suomen Kuvalehden ja MB-lehden kolumneista sekä SK:n Mediaansekaantuja-blogista. Ennen Luotsia hän oppi tuntemaan median avainhenkilöt Sanomalehtien Liiton viestintäjohtajana. Hän on median etiikkaa valvovan Julkisen sanan neuvoston jäsen. Koulutukseltaan hän on yhteiskuntatieteiden maisteri.

HOME
Otto Aalto HYVÄ MUOTO JALOSTAA VIESTIN TIMANTIKSI

Otolla on vankka media- ja viestintäalan tausta yrittäjänä sekä toimittajana kahdenkymmenen vuoden ajalta. Sinä aikana hän on työskennellyt muun muassa kahdeksan vuotta MikroBitin päätoimittajana ja useita vuosia omassa yrityksessään. Hän tuntee kohderyhmät, hienosäätää sisältöjä ja hallitsee niin pieniä kuin suuriakin projekteja. Hänen erikoisalaansa on asiakkaiden viestinnän organisointi ja sisällöntuotanto. Koulutukseltaan Otto on kulttuuriantropologi ja MBA.