Viestinnän suunnittelu ja toteutus

Home  >>  Palvelumme  >>  Viestinnän suunnittelu ja toteutus

Mitä suunnitellummin yritys viestii, sitä hallitumpi on lopputulos. Viestinnällä on aina selkeästi määritelty tavoite, joka tukee yrityksen strategiaa. Hyvin suunniteltu viestintä vahvistaa yrityksen sisäistä yhtenäisyyttä ja luo halutunlaista mielikuvaa ulospäin. 

 

Viestinnän toteutus

Me autamme!

Me autamme!

JATKUVA VIESTINNÄN TUKI

Autamme asiakkaitamme kaikissa viestintään liittyvissä kysymyksissä. Parhaimman hyödyn saat palvelustamme, kun tilaat meitä kuukausisopimuksella jatkuvaa viestinnän tukea, jolloin olemme käytettävissä jatkuvasti. Kuukausisopimukset alkaen 800 eur + alv 24 %. Pyydä tarjous!

VUOKRAA VIESTINTÄPÄÄLLIKKÖ

Onko viestinnälläsi osaava tekijä? Viestintä vaatii erikoisosaamista ja rekrytointi on kallista. Sitä ei voi hoitaa menestyksekkäästi oman toimen ohella. Viestintätoimisto Luotsi tarjoaa Vuokraa viestintäpäällikkö -palvelun, jossa asiakas saa yritykseensä viestinnän ammattilaisen ilman palkkaamisen riskejä.

 

• Työntekijä fyysisesti läsnä työpaikalla sopimuksen mukaan. Lähityöpäiviä 7 kpl/kk.
• Ei henkilöstösivukuluja, lomarahoja, matkapuhelinetuja.
• Viestintätoimisto Luotsin koko osaaminen käytössäsi:  viestintäpäällikön ammattitaidon lisäksi saat syvällistä erikoisosaamista, muun muassa sosiaaliseen mediaan, verkkosivujen konseptointiin, viestinnän suunnitteluun ja mediasuhteiden hoitoon.
• Viestintä käytössäsi 24/7.
• 6-12 kuukauden määräaikainen sopimus.

Kiinteä kuukausikustannus 3000 eur + alv 24%, ei muita kuluja.

 

Viestinnän suunnittelu

Autamme viestinnän suunnittelussa

Autamme viestinnän suunnittelussa

VIESTINNÄN LINJAUKSET

Viestinnän linjaukset eli viestintästrategia kuvaa sen, mitä yritys haluaa tehdä ja kuinka siitä viestitään. Se ottaa kantaa viestinnän keinoihin, kanaviin ja vastuisiin. Viestintästrategia luo pohjan käytännön viestinnän suunnittelulle.

VIESTINTÄSUUNNITELMA

Viestintäsuunnitelmaan kerätään konkreettisia toimia, joilla viestintästrategiaa toteutetaan käytännössä. Viestintäsuunnitelman voi tehdä koko kalenterivuodelle koskemaan kaikkea yrityksen toimintaa tai erikseen yksittäiselle hankkeelle. Esimerkiksi uuden tuotteen markkinoille tuominen vaatii erityisiä viestinnällisiä toimia. Miksi juuri sinun tuotteesi tai toimintasi on kiinnostavaa? Mitä haluaisit kertoa siitä? Kenen tahdot kuulevan viestisi? Mikä on lopputulos, johon yrityksesi pyrkii?

SOSIAALISEN MEDIAN STRATEGIA

Laadimme yrityksellesi sosiaalisen median strategian ja koulutamme henkilökuntaasi asiakaspalveluun sosiaalisessa mediassa. Kerromme tarvittaessa, miten blogi perustetaan, miten Twitteriä käytetään ja miten Facebookista saa parhaan hyödyn irti. Lue lisää some-palveluistamme täältä.

YDINVIESTIN KITEYTYS

Tärkeä osa viestintää on yrityksesi ydinviesti. Se on työkalu, joka helpottaa niin strategioiden suunnittelua kuin rutiininomaista viestintääkin. Hämmästyttävän monessa yrityksessä tunnetaan kyllä kohderyhmät, mutta ei osata kiteyttää, mitä heille halutaan sanoa. Me hiomme ydinviestiänne kanssanne, kunnes se on täyttä timanttia. Lue lisää viestinnän aivoriihestä täältä.

KRIISIVIESTINTÄ

Kriisi voi syntyä pienestä ja odottamattomasta asiasta. Puhutaanko yrityksestäsi myönteiseen sävyyn? Oletko varautunut pahimman varalta? Onko organisaatiossasi sovittu viestintävastuusta tällaisessa tilanteessa? Tiedätkö, mitä tehdä ja sanoa? Vastuullisesti toimiva yritys tarvitsee kriisiviestintäsuunnitelman, jota myös testataan käytännössä. Kriisiviestintäpalvelumme valmentaa yritystäsi pahan päivän varalle ja tukee kriisin iskiessä. Viisainta on ottaa yhteyttä jo ennen kriisiä!

 





VIESTINNÄN ASIANTUNTIJAMME

Luotsin asiantuntijoita yhdistää pitkä ja monipuolinen kokemus viestinnästä. Lisäksi käytössäsi on laaja verkostomme sisällön ja tekniikan osaajia.

HOME
Haussa uusi osakas VIESTINNÄN RAUTAINEN AMMATTILAINEN

Etsimme uutta osakasta, jolla on aiempaa yrittäjäkokemusta ja myyntihenkinen asenne. Hän tuo mukanaan omat asiakkaansa, ja tavoitteena on löytää ja kehittää yhdessä uusia asiakkuuksia. Mediataustasta on etua, mutta olennaista on suuntautuminen yritys- ja yhteisöviestintään. Kasvava yrityksemme tarjoaa yrittäjäosakkaalle joustavan ja itsenäisen työskentelymallin, pienen työyhteisön ja vertaistuen edut sekä synergiahyödyt hynttyiden yhteenlyömisestä. Lue lisää klikkaamalla alla olevaa Facebook-linkkiä.

HOME
Pasi Kivioja IDEOITA, MEDIASUHTEITA JA SOMEA

Tämä ideanikkari ja some-ekspertti saa yrityksesi loistamaan mediassa. Pasilla on mediatausta Ilta-Sanomien ja Aamulehden toimittajana, mediatutkijana ja aikakauslehtiin kirjoittavana freelancerina. Lukijat tuntevat hänet Suomen Kuvalehden ja MB-lehden kolumneista sekä SK:n Mediaansekaantuja-blogista. Ennen Luotsia hän oppi tuntemaan median avainhenkilöt Sanomalehtien Liiton viestintäjohtajana. Hän on median etiikkaa valvovan Julkisen sanan neuvoston jäsen. Koulutukseltaan hän on yhteiskuntatieteiden maisteri.

HOME
Otto Aalto HYVÄ MUOTO JALOSTAA VIESTIN TIMANTIKSI

Otolla on vankka media- ja viestintäalan tausta yrittäjänä sekä toimittajana kahdenkymmenen vuoden ajalta. Sinä aikana hän on työskennellyt muun muassa kahdeksan vuotta MikroBitin päätoimittajana ja useita vuosia omassa yrityksessään. Hän tuntee kohderyhmät, hienosäätää sisältöjä ja hallitsee niin pieniä kuin suuriakin projekteja. Hänen erikoisalaansa on asiakkaiden viestinnän organisointi ja sisällöntuotanto. Koulutukseltaan Otto on kulttuuriantropologi ja MBA.